Fragt information

Bestilling
Når du handler hos dodesign.dk har vi brug for en række oplysninger: navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige, fordi vi skal vide, hvor vi skal sende varerne til. Men også for at vi kan kontakte dig, hvis der er problemer med din ordre i form af udsolgte varer eller lignende.
Har du spørgsmål til brugen af webshoppen eller varerne, er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail eller telefon. Det vil også være muligt at lave en aftale for at se og mærke varerne.

 

Priser
Alle priser er inklusive moms og i danske kr. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

 

Betaling
Når du bestiller varer hos dodesign.dk kan du vælge at betale din ordre på en af følgende måder:

Bankoverførsel
Hvis du vælger betaling via bankoverførsel afsendes dine varer, når vi modtager betalingen. Hvis ikke betalingen er modtaget senest 5 bankdage efter bestilling annulleres ordren. Kontooplysninger til brug ved betalingen vil fremgå af din ordrebekræftelse.

Ved bankoverførelse iht. aftale brug da følgende bankoplysninger:

Middelfart Sparekasse: Reg. nr.: 0757 Konto nr.: 3224837509

Betalingskort
Hvis du betaler med betalingskort trækkes pengene først på din konto, når varerne afsendes. Selve betalingen foregår via en sikker forbindelse til Paypall, for at sikre dine data. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end du har godkendt ved købet. dodesign.dk opkræver ikke gebyrer for betaling med Dankort/VISA-Dankort.
dodesign.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB.

dodesign.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Paypall.

Personlig afhentning

Det vil også være muligt at lave en aftale om personlig afhentning og betaling af varer. Så sparer du også fragtomkostningerne. Kontakt os via mailen for en aftale.

Levering

dodesign.dk forsøger at afsende din ordre hurtigst muligt. Ordrer bliver typisk ekspederet og afsendt dagen efter bestillingen. Dog kan der i tilfælde af weekend eller helligdage gå et par ekstra dage
dodesign.dk sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives). Rettidig levering forudsætter dog, at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt, der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97 % for brevpakker og minimum 99 % for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. dodesign.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. dodesign.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med PostDanmark til de gældende takster.

Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret.

Har du været uheldig at modtage en vare med fejl eller mangler, send varen retur og vi overfører beløbet inkl. returporto på din bankkonto, så snart vi har godkendt reklamationen.

Husk altid at vedlægge kvittering for dit køb!

dodesign.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles dodesign.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder dodesign.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.


Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:


www.dodesign.dk

v/Dina Østrup

Dronningensgade 18
7000 Fredericia

dina@dodesign.dk

Tlf. 2186 8676


Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. 

Bestillinger hos dodesign.dk er omfattet reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Det betyder, at du som kunde har 14 dages fuld returret.
Hvis du ønsker at returnere de købte varer, skal det ske i samme stand og antal.
Det gør vores arbejde meget nemmere og fremmer dermed tilbagebetalingen, hvis du på følgeseddelen angiver fakturanummer, eller du ligger en kopi af fakturaen i pakken.

Du er på ingen måde forpligtet til at angive nogen grund til returneringen, men vi vil sætte pris på det, hvis du alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vore kunder er det svært for os at vide, hvor skal sætte ind for at forbedre vort sortiment eller service.

Ved fortrydelse af købet får du refunderet hele det fakturerede beløb inkl. fragt.

Forsendelses omkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden.

Tilbagebetaling af købssummen sker som bankoverførelse, og du skal derfor oplyse om dit pengeinstituts navn og dit registrerings - og kontonummer. Vi overfører pengene til din konto inden for 5 arbejdsdage efter vi har modtaget varerne i samme stand og antal fra dig.

Der er ingen krav om, at du skal returnere varerne i den originale emballage, men det er dit ansvar at sørge for at varerne er forsvarligt beskyttet under transporten. Vi anbefaler dig derfor, hvis du er i tvivl, om du ønsker at beholde det købte, at du gemmer kasse og anden emballage. Vi forbeholder os ret til at afvise pakker, der sendes i uforsvarlig indpakning, da vi ikke kan sælge varer igen, hvis de er beskadiget.  

Vi forbeholder os retten til at afvise en returvare (på købers bekostning) hvis denne vare overskrider 14 dages returret.

Vi forbeholder os ret til at afvise en vare, hvis der er tegn efter brug – dette kan også betyde en brudt forsegling. Det ses tydeligt, og vi kan ikke sælge varen igen.

Omkostning og ansvar ved returforsendelse er købers.

 

Fortrolighed
dodesign.dk vil aldrig sælge, eller på anden måde gøre, oplysninger om sine kunder eller besøgende tilgængelige for tredjemand. Dog er der et enkelt forbehold! Ved kriminelle forhold såsom kreditkortsvindel vil IP adressen blive videregivet til politiet, sammen med anmeldelse herom.

I forbindelse med dit besøg på firmanavns hjemmeside bliver der automatisk registreret en række forskellige oplysninger. Disse oplysninger er anonyme og kan ikke bruges til at identificere dig. Oplysningerne bliver opsamlet af 2 grunde, for det første hjælper det os med løbende at forbedre webshoppens brugervenlighed, og identificere og løse problemer, og for det andet, så bruger vi disse data til at udarbejde statistikker til internt brug. Disse oplysninger omfatter, men er ikke nødvendigvis begrænset til:

• Hvilket land kommer den besøgende fra?
• Hvordan finder de besøgende vores side?
• Hvilken browser bruger de besøgende?
• Hvilken skærmopløsning har de besøgende?
• Hvilken side kommer den besøgende ind på?
• Hvilken side forlader den besøgende sitet fra?
• Hvor lang tid bruger den besøgende på siden?
• Hvor mange sider ser den besøgende?

Ombytning af varer
Har du købt en forkert vare, og ønsker du at bytte til en anden, skal du gå i shoppen og bestille en ny vare – send den ”gamle” vare og kvitteringskopien retur med påført konto oplysninger, og vi tilbagefører beløbet, så snart vi har modtaget denne returnerede vare.

Omkostning og ansvar ved returforsendelse er købers. Grunden til dette system er, at vi benytter os af lagerstyring, så vi kan desværre ikke gå ud på lageret og tage en vare ned fra hylden til ombytning – det foregår over shoppen.

 

DO Design     -     7000 Fredericia     -     +45 2186 8675     -     dina@dodesign.dk